Vlucht Kathmandu - New Delhi, lang leve de smog! - Reisverslag uit Delhi, India van Marjolein Oostrum - WaarBenJij.nu Vlucht Kathmandu - New Delhi, lang leve de smog! - Reisverslag uit Delhi, India van Marjolein Oostrum - WaarBenJij.nu

Vlucht Kathmandu - New Delhi, lang leve de smog!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

16 December 2011 | India, Delhi

Ik moet even schrijven wat ik vandaag allemaal heb meegemaakt...De andere verslagen volgen nog van Nepal...Wat een dag!

Mijn vlucht van Kathmandu vandaag stond gepland om 10:20uur vanmorgen. 8:00 uur de taxi was volgens de eigenaar vd hostel waar ik verbleef vroeg genoeg.
Gisteren nog geprobeerd alvast een web-check in te doen, maar dat kon niet helaas, maar mn vlucht stond er in ieder geval nog wel in. Ipv 10:20 was het 10:35 geworden, jammer dat ze dat op geen enkele manier even laten weten bij Jet Airways..
Om 7 uur de wekker vanmorgen en mijn laatste spulletjes gepakt. Nog voor half negen op de luchthaven. De controle ging vlot, maar ik kon daarna nergens de incheckbalie vinden van Jet Airways, digitale informatieborden hebben ze niet echt.
Dan maar even vragen...Zegt die man dat die balie al open is..ik had nog geen balie gezien die open was.., nog maar aan iemand anders vragen..Hehe, ik naar die balie, zegt die vrouw dat ik nogal laat ben met inchecken en dat er alleen nog een stoel helemaal achterin het vliegtuig is...whatever. Ik dacht laat? ik ben 2 uur van te voren!
Na nog een paar checks (ieder heeft z'n eigen taak daar) nog even gefouilleerd achter een gordijntje door een dame en kon ik eindelijk doorlopen.
Kom ik boven, moet ik weer zo'n departure kaart invullen en weer door diverse checks..Zie ik boven dus eindelijk een tv scherm met de vertrekkende vluchten...staat tot mijn schrik die van mij er niet tussen van 10:35uur! Ik nog een keer kijken naar mijn vluchtnummer, bleek de vlucht om 9:00uur te vertrekken! Godsamme, ik als een idioot door die checks heen rennen en snel naar de gate...maar ja, welke...het was op dat moment 8:50uur!! En in NL kan je dan al niet eens meer aan boord volgens mij!
Ik vlug doorlopen, kom ik in een hal met weet ik het hoeveel passagiers...Is er vertraging vanwege de smog en de mist! Sjezus, wat een mazzel!
Maar ik snap er werkelijk nog geen reet van hoe ik op die vlucht ben gezet en dat je daar dan helemaal niets over hoort vooraf...
Bye bye Nepal denk ik nog tijdens het opstijgen, wat een super maand heb ik hier gehad! Nog weer een schitterend uitzicht op de Himalaya als afscheid.
De turbulentie was verschrikkelijk, maar dat daar gelaten..zal wel komen doordat k helemaal achterin zit..maar ik blijf dat onprettig vinden.
De vlucht was ruim anderhalf uur ofzo..en gedurende de vlucht bedacht ik mij opeens dat ik een pick-up had geregeld vanaf Delhi airport naar mijn hostel, nu maar hopen dat zij WEL weten dat ik eerder kom :-)
Op Delhi airport geen gezeik iig, alles verliep prima met mijn visum enzo geen problemen, je weet het maar nooit daar. Karin had mij al op van alles voorbereid. (zodat ik afgelopen nacht droomde dat ik werd overvallen in Delhi en mn camera en Ipad gejat werden...en dat ik al mijn mooie foto's tot nu toe gemaakt kwijt was...maar die staan gelukkig op een usb).
En dan moet je dus die deur door, waar een heleboel mannen staan met naambordjes...Die ben ik allemaal afgegaan, maar 3x raden..daar zat ik natuurlijk niet tussen...Nog maar een rondje dan..nee nog steeds niet. Nou, dan maar effe pinnen, want indiase roepies heb ik ook nog niet. Daarna nog maar weer een rondje langs die naambordjes, weer niemand die op mij wacht :-(
Vervolgens ben ik maar gaan bellen naar het hostel via een telefoondienst ter plaatse. Moeilijk te verstaan, maar ik moets maar bij uitgang 2 gaan staan...Dat is buiten de schuifdeuren van de aankomsthal buiten zeg maar, waar vervolgens nog eens honderden mannetjes staan met naambordjes...pff, de moed zakt mij al een beetje in de schoenen...
Vervolgens heb ik bijna een uur staan wachten en iedere keer denk je iemand te zien die naar mij opzoek is...maar schijn bedriegd...Ik begon het zat te worden en dacht, ik ga nog 1x bellen met die lui..mocht ik toch die aankomsthal niet meer in! Not allowed...ja dag, ik ben net aangekomen, kijk, hier in mijn paspoort..opeens spreken ze dan geen engels ook...Gelukkig was er ook een heel aardig Indiaas mannetje en mocht zijn mobiel gebruiken! (moet niet gekker worden, maar das toch echt wel aardig! mijn mobiel is momenteel niet te gebruiken) Ik kon er geen bal van verstaan en uiteindelijk werd de verbinding verbroken..whatever dacht ik, ik neem die metro en stort mij in het diepe..
Ik kom er wel, het is niet anders.
Dus ik weer mijn backpack opgegooid en loop naar beneden naar de metro, word ik geroepen door iemand vanaf boven die vraagt of ik een stuk papier wat hij heeft laten vallen wil oprapen..wat denk je...staan MIJN naam daarop!!!!!!! Whaaaaat, dat ben ik! Wat een lol! Had hij anderhalf uur bij uitgang 4 gewacht, en ik stond bij 2...Whahaha, maar ik helemaal blij!
Kathmandu of Delhi, maakt geen verschil qua rijstijl, allebei levensgevaarlijk en doodeng, dus maar weer via het zijraam naar buiten blijven kijken.
Vraagt die chauffeur of ik wil roken...hij wijst iets aan in het dashbordkastje en zegt biri ofzo...nou nee, bedankt, maybe later ;-) Gaat ie uitleggen dat het erg lichte sigaretjes zijn, want die andere zijn zo zwaar en is troep...Zodra hij 'm opsteekt is het, achterin het busje, opeens net of je naast een uitgaande, rokende openhaard zit..M'n reet dat het light sigaretten zijn! Wat een stank! Gelukkig is ie na 3 halen op.
Mijn hostel is prima, geen ramen, heel klein, maar eigen wc en douche en heb bed ziet er schoon uit...Dus mocht ik hier nog een soort van buikloop krijgen kan ik bijna in mijn bed blijven liggen en naar de wc gaan tegelijk :-)
Het duurde ff dat ik de moed had om de deur uit te gaan, ik zit midden in een soort Khao San Road, maar dan heeeeeel anders..maar wel zo druk.
Heb net even ergens een soepje gegeten en een biertje gedronken. Dat biertje stond niet op de kaart, dus ik dacht ik vraag gewoon toch of ze een biertje hebben, ik vond dat ik 'm wel verdiend had..Komt ie terug met een thermoskan en een theekopje...???? maar daar bleek het bier in te zitten, wellicht hadden ze geen vergunnig...ook weer een nieuwe ervaring!
Vanaf dat restaurantje had ik zicht op een ander, waar het stampesvol zat, ik zat dus bij de verkeerde, want ik was de enige..Vanavond daar maar wat eten!
Vervolgens loop ik dezelfde weg weer terug, kan ik toch nergens meer de ingang van het straatje naar mn hostel vinden?! Ik dacht nog..geen paniek, zoek de pisbakken, want die staan aan het begin vh straatje...dus uiteindelijk toch gevonden! Straks maar even een ander herkenningspunt uitzoeken..het is een wirwar van straatjes en winkeltjes, je ziet door de bomen het bos niet joh!
Morgen ga ik maar een beetje rondlopen en voor zondag heb ik een fietstoer door de stad geregeld. Is van een 'oud' journalist vor de Telegraaf, die heeft hier een bedrijfje opgezet. In Bangkok heb ik al eerder een fietstoer gedaan en dat was super leuk, dus ik heb er zin in!
Verder nog geen kip ontmoet hier, maar het maakt mij niet uit. Ik vermaak mij nog prima alleen en weet dat ik as dinsdagavond met Linda in Bangkok een Singha biertje drink!

XX Mar

  • 16 December 2011 - 11:58

    Christelle :

    Hallo!

    Wow, wel leuk om te lezen. It is always super chaotic traveling in these countries I think, I hated KTM airport too, nothing was clear. Definitely different standards than what we're used to!

    Glad you finally found the driver at the airport in India!!

    Take care,
    Christelle (EBC Trek)

  • 16 December 2011 - 11:59

    Alain:

    Weer een geweldig verhaal, veel plezier daar!

  • 16 December 2011 - 13:11

    Judith Splinter:

    Veel plezier! Fijn dat je de feestdagen met Linda viert. Hier weer gezellig thuis. Heb nog een sms gestuurd op je ned nr, maar weet niet of deze aangekomen is. Nu dus niet meer.
    Veel liefs, Judith

  • 16 December 2011 - 17:41

    Marie Louize:

    Super Marjolein,wat een belevenissen.Ik geniet van het lezen van je verslagen en zie het helemaal voor me.Vooral die Himalayatrek doordat Fons en ik een wat kleinere hebben gedaan en niet zo hoog hoor!Heel veel plezier,liefs Marie Louize

  • 17 December 2011 - 10:38

    Marijke:

    Hi Lieve nicht!
    Wat een avontuur!!! Geniet!!! Enne... Goede reis naar Bangkok!!
    Xx

  • 17 December 2011 - 18:38

    Marlene:

    Weer errug leuk om te lezen!!
    Enjoy!
    x

  • 18 December 2011 - 15:37

    Veer:

    Godsamme Mar wat een verhalen en belevenissen allemaal, was echt heerlijk om de zondagmiddag mee te vullen. Je moet een boek gaan schrijven joh.
    X Veer

  • 24 December 2011 - 11:43

    Lin:

    Ha die Mar,
    Super fijne kerstdagen daar met Linda, maakt er een feestje van. Ik drink er eentje(of meer) op jullie!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

:-)

Actief sinds 26 Sept. 2009
Verslag gelezen: 1176
Totaal aantal bezoekers 99243

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 03 Augustus 2013

Bali, Lombok, Flores, Komodo en de Gili eilanden

17 November 2011 - 02 Juni 2012

6,5 months Asia

01 November 2009 - 24 December 2009

Malaysia Borneo & Thailand

Landen bezocht: