Thai oil massage, Koh Mook, Koh Lanta - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Marjolein Oostrum - WaarBenJij.nu Thai oil massage, Koh Mook, Koh Lanta - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Marjolein Oostrum - WaarBenJij.nu

Thai oil massage, Koh Mook, Koh Lanta

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

13 December 2009 | Thailand, Ban Khao Lak

Mijn eerste thaise massage na een jaar of 6...
Simone was al 2x geweest op Koh Lipe en vond het zooo geweldig..dus ik moest het ook maar proberen..Was het wel van plan, maar je wordt zo lui op zo'n eiland, zelfs te lui voor een massage!
Na een lange dag in de zon eerst maar eens uitgebreid gaan doucen, want zei Simone, die olie is zo goed voor je huid etc..Het begon al donker te worden en we konden kiezen of we buiten of binnen de massage wilden..in de airco dan en geen muggen..Nou doe maar binnen dan.
Na 5 minuten, zonder ook nog maar met de massage begonnen te zijn was ik al lek gestoken van de muggen.
Je trekt alles uit behalve je slipje.Je moet overigens wel goed opletten in die massage salons, want voordat je het weet heb je een ladyboy voor je staan en ik heb niet zo'n behoefte om door een vrouw met een snor gemasseerd te worden..
Ik was inderdaad vergeten wat een Thaise massage inhoudt.Ze begon bij mn voeten en ging zo verder omhoog..Heerlijk!!Vooral die beenmassage, echt super, maar eenmaal bij mn rug aangekomen werd het anders..Mijn god ze liep nog net niet over mij heen, maar duwde mijn wervelkolom ongeveer door het dunne matrasje heen en ik voelde mijn organen protesteren..Ze duwde zo hard op al mijn organen echt niet normaal!Het zal wel goed wezen dacht ik nog..Eenmaal op mn rug liggend werd mn buik stevig gemasseerd..niet echt prettig nee en opeens had ze mn tieten in haar handen..nou nou dat hoeft nou ook weer niet!Hahaha!Weer werd er flink op mn organen gedrukt en ik ging nog net niet braken..Nadat ze bijna alle spiergroepen, organen, hoofd had gemasseerd moest ik rechtop gaan zitten en wat ze toen met mij deed...sjezus, werd in een soort houtgreep genomen en van links naar rechts geslingerd!Zo'n klein wijffie en zoooo sterk!Het hele ritueel duurde zo'n dik uur en echt ontspannen was ik er niet van.Ik moest de hele tijd zo lachen in mijzelf..hahaha
Eenmaal na de massage ben ik 3 dagen niet lekker geweest, niet aan de sjees ofzo, maar een vreemd gevoel in mn buik en zodra er eten voor mij stond werd ik acuut misselijk.Heb een paar dagen niet echt kunnen eten.Waarschijnlijk zijn er zoveel toxinen vrijgekomen en heb ik veel te weinig gedronken ofzo..geen idee, maar my god, wat een ervaring weer..
Heb het daarna maar bij een footscrub gehouden!

Met Simone heb ik nog heel leuke dagen gehad op Koh Lipe.Hebben nog een snorkeltrip gedaan, maar dat viel een beetje tegen..Het koraal is lang niet zo mooi..ik ben ws toch verpest door Sipadan..Verder hebben we gewoon heerlijk genoten van het relaxte sfeertje daar en nog een avondje echt geshopt!Leuk jurkje en 2 topjes en voor Simone een armband gekocht die ze zo graag wilde hebben..Ze wist niet dat ik m gekocht had en baalde als een stekker dat ie weg was..hahaha.De laatste dag samen heb ik m in haar tas verstopt en wat bleek..had zij voor mij een ketting gekocht die ik graag wilde hebben..grappig..
Het was ook echt een super leuke tijd met haar en een enorme klik tussen ons.Ik hoop haar zeker nog een keer te zien..misschien in Kaapstad, daar woont ze nu een jaartje voor haar studie!Mooie kans!
Na een volle week op Koh Lipe dus tijd om weer veder te reizen.Simone moest terug naar Langkawi.Ze had haar ontbijt in Thailand, lunch in Maleisie en diner in Singapore!Allemaal in 1 dag!
Ik de boot naar Koh Mook genomen.Een klein eilandje, bekend om de Emerald Cave.Een grot die je in moet zwemmen en uiteindelijk kom je dan in een soort lagoon.In die grot is het een paar tellen dan pikke donker..dat leek mij wel wat, was wel weer toe aan wat actie.
Eenmaal op Koh Mook moest ik eerst nog een slaapplek vinden.Een goedkope dan..uiteindelijk ben ik met een omgebouwde brommer het eiland over gecrosst en kwam ik ergens terecht waar alleen maar 3 tenten in een tin stonden..Ok voor 4 euro was dat eigenlijk nog duur..Ach..voor 1 nachtje..Ik weer meteen terug naar dat strand waar ik aankwam nadat ik mn grote rugzak kwijt was.Bleef maar 1 nacht en moest mn bootticket regelen om de volgende dag weer verder te gaan en ook nog naar die grot..Nadat ik mn boottrip voor de volgende dag had geregeld naar Koh Lanta ben ik op het strand naar zo'n Thai gelopen met een longtailboot.Ik had nl gelezen dat je niet perse met een tour meehoeft, maar dat je het juist alleen kan regelen als de meeste groepen weg zijn eind van de middag.Ht is een vrij stil eiland en had nog niemand gevonden die evt met mij meewilde, dus dan maar alleen.Even onderhandelen over de prijs en om drie uur die middag afgesproken.ik had dus nog een paar uurtjes om lekker op strand te liggen en een duik te nemen.Maar op het heetst van de dag kan je bijna niet meer in de zon liggen, echt te heet, dus besloot om naar Mookies bar te lopen, stond in de lonely planet dat ze het koudste bier in Thailand hebben, dus dat wilde ik wel even proberen.De eigenaar Brian is een Australier van 50+ en de bar zag er wel gezellie uit.Ze bleken ook tente te hebben, maar dan met matrassen erin en wc's en douches voor 50 bath meer dan waar ik zat en veel leuker ook!Het bier was inderdaad heel koud en ik kreeg meteen een Chang biertje voor nop.Nou drink ik hier normaal Singha bier, dat is niet zo sterk als Chang bier, maar ja als je het aangeboden krijgt.Het biertje steeg meteen naar mn hoofd..niet dat het nou heel sterk is, maar wat ik later hoorde is dat er in Chang bier verschillende alcoholpromillages zitten..Dat kan varieeren tussen de 5 en 10 of 12 procent en je weet dus nooit hoeveel er in je biertje zit..Nou ja wat maakt het uit het is tenslotte ook vakantie haha.
Na de cave zou hij een taxi brommer voor mij regelen om mn backpack op te halen, erg aardig.De andere barman was een engelsman van 45+ en die twee dronken alleen maar bloody mary's..Het was nog niet eens 14 uur geweest!Maar de sfeer was goed, niet vervelend ofzo.
Na 2 Chang biertjes was het voor mij tijd om naar het strand te gaan om naar die cave te gaan.Die Thai had een waterproof back voor mijn camera, dus die nam ik dan maar op de gok mee met 600 plastic tasjes eromheen..het is tenslotte de camera van mn mams..(sorry mam, maar het is goedgekomen!)
eerst stukje varen met die longtailboot en eenmaal bij de ingang van de grot lagen er nog 2 boten, maar die groepen kwamen net de grot uitzwemmen dus ik had echt mazzel!Met een lifejacket en een zaklamp de grot ingezwommen en wat denk je..was best wel effe spannend ook, zwemt die gast verkeerd!Hij leek nog nerveuzer dan ik en het duurde even voordat hij de juiste weg gevonden had...pff..dacht al...heb ik dat!Het is echt prachtig als je die grot inzwemt..de zon staat al wat lager en schijnt dan die grot in en zie je veel vissen enzo.Dn een stuk van een minuut dat het helemaal donker is en zelfs de zaklamp geen licht maakt..maar ok door die biertjes genoot ik er zelfs van!Er zijn genoeg toeristen die in paniek raken enzo, maar dat ging gelukkig goed!Haha.Eenmaal in die lagoon waren we de enigen, daar was ik wel heeeeelll blij mee!Helemaal trots dat ik dat zelf weer effe geregeld had!Eenmaal weer op de terugweg zwemmend ging die Thai weer verkeerd!Sjezus..volgens mij was ie er nog nooit geweest!Hahaha.
Eenmaal terug bij Mookies had Brian een taxi voor mij geregeld..de zoon van zn Thaise vrouw..denk dat ie 12 was..Hij had een brommer en ik kon achterop..Geen porum natuurlijk..zeker de terugweg met mn backpack op mn rug achterop die brommer en dan over een zandweg, want normale wegen zijn daar niet..zie je mij gaan??!!!Er zat nog een nederlande knul daar, maar dat was zo'n gozer met zoveel kapsones niet interessant.Die avond een van de lekkerste Thaise curry gegeten...mmmmm het eten is zooooo verrukelijk in Thailand!Nog beter dan in Maleisie!Elke dag vers fruit, lassies, path thai, rijst, groenten...dat wordt echt afkicken straks!Mn tentje was super, tafeltje, fan, matras...maar vol met insecten, want de rits was niet zo goed..maar al met al goed geslapen na 1 glas sangsom!Hahaha.
de volgende dag had ik de boot naar Koh Lanta.Was eigenlijk niet van plan daarheen te gaan, maar de boot ging alleen maar via Koh Lanta, dus dacht ik 1 of 2 nachten te blijven.
Eenmaal op Koh lanta aangekomen moetsen we van de boot op de per komen, maar dat was nogal lastig vanwege laag water en de pier erg hoog was..Door een paar Thai men geholpen,die trokken mij de kant op, maar helaas zat mn voet vast op de boot en haalde ik mn voet open en dat deed behoorlijke pijn!Even een paar zakken ijs aan laten rukken en al gauw zat er toch een flink ei op mn voet en moest ik nog een stuk lopen met mn backpack op mn rug..ik ontmoette een duits stel en met hun een tuktuk geregeld om naar long beach te gaan om een bed te zoeken.Dat was wat lastig, omdat er zoveel dure resorts bijgekomen zijn..een flink stuk over strand gelopen in die zinderende hitte met je backpack, maar uiteindelijk een super bungalow gevonden voor 8 euro per nacht.
Inmiddels had ik van Linda uit Katwijk vernomen dat er 3 vrienden van vroeger ook in Thailand waren en met hun had ik al sms contact gelegd.Zij zouden de volgende dag in Krabi aankomen, dus besloot ik om op Lanta maar 1 nacht te blijven en de volgende dag hun in Krabi te ontmoeten.Zo gezegd, zo gedaan.
Lanta is niet meer wat het was, dus wilde daar eigenlijk ook zo snel mogelijk weer weg.
In de avond kon ik niet eens meer lopen met die zere voet en was ie ook erg gezwollen..Beetje tigerbalsem erop, want dat helpt echt voor alles!
De boottocht was heerlijk, lekker op dek gezeten en de hele weg met een meid uit engeland zitten kletsen.Het is zo heerlijk!!Kom bijna geen nederlanders tegen en spreek alleen maar engels..zoals ik al eerder schreef..ik droom nog net niet in het engels en mn blog ook niet, maar ik vind het heerlijk!
Op naar Krabi! Ga nu even mn verhaal saven, want straks ben ik alles kwijt...

  • 14 December 2009 - 08:54

    Linda:

    Alles weer zo herkenbaar! Dat je zo verschrikkelijk lui word op zo'n eiland. Dat Changbier naar je kop stijgt. Dat sommige gidsen zelf niet weten waar ze zijn hahaha
    En dat je heeerlijk slaapt van een fles samsong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Khao Lak

Marjolein

:-)

Actief sinds 26 Sept. 2009
Verslag gelezen: 1387
Totaal aantal bezoekers 99245

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 03 Augustus 2013

Bali, Lombok, Flores, Komodo en de Gili eilanden

17 November 2011 - 02 Juni 2012

6,5 months Asia

01 November 2009 - 24 December 2009

Malaysia Borneo & Thailand

Landen bezocht: