Koh Lipe & Koh Mook - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein Oostrum - WaarBenJij.nu Koh Lipe & Koh Mook - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein Oostrum - WaarBenJij.nu

Koh Lipe & Koh Mook

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

08 December 2009 | Thailand, Bangkok

Uiteindelijk ben ik een volle week op Koh lipe gebleven.
Wat een relaxte sfeer daar, echt mijn kleine paradijsje..Hopelijk blijft dat ook zo..geen auto's, allerlei kleine winkeltjes met leuke hebbedingetjes..heerlijke thaise restaurantjes en alles buiten.
Prisca en ik hadden maar 2 nachten in deplanning, maar gezien volle maan in de 2e op 3e nacht zowiezo besloten om 1 nacht langer te blijven..Volle maan en Thailand..dat heeft gewoon iets.
's Avonds op het Pattaya strand allerlei bamboo barretjes met kussens en kaarsen op strand, zo leuk!En helemaal niet druk, maar gwoon de juiste sfeer enzo, niet echt hippie sfeer, maar gewoon super gezellig en leuk.
Het eten is echt verrukkelijk (zowel in Borneo en Maleisie en nu ook in Thailand...mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm wat is die asiatische keuken toch top!)
Wij zaten dus aan de andere kant van het eiland, maar dat was zo'n 8 minuten lopen en langs al die leuke winkeltjes, geen straf dus..haha!
Ons strand was eiegenlijk nog mooier, lekker windje en vrijwel verlaten(zie foto's)Ik werd meteen verliefd op het eiland, eigenlijk al toen ik met die speedboot aankwam..
De 2e avond (de avond voor volle maan) liep volledig uit de hand.Het was zo gezellig met zn drieen en hadden onze eigen party op het strand bij Mellow Mango bar..ZOoooo gelachen, gedanst etc, echt hilarisch...drie meiden en verder niemand!De barman kwam uit Chang Mai en hij heet God..Het was echt een dolle nacht..De volgende dag weer vroeg wakker en naar het strand gegaan..Voelde mij niet echt top, maar ok, je bent wel in paradijs dus kom op!Simone kreeg het in haar bol en wilde Sunset beach opzoeken.Was niet zo ver, maar met een geringe kater en in die zinderende hitte..pfff...eenmaal daar was het alles behalve de moeite!Wat een tegenvaller!En daar hadden we dan ook wel 20 minuten voor gelopen!Dus Simone kwam met een beter plan...laten we een longtailboot terug nemen naar Pattaya Beach..Klonk goed, maar eenmaal op die boot zagen we al snel groen en geel, want de zee was best ruig..hahaha..
Tijdens ons feestje hadden we de barman zover dat als we 20 man binnen zouden krijgen, we gratis konden drinken...Nou dat moest wel lukken!Dus de dag van de volle maan kwamen we allerlei mensen tegen die we de avond daarvoor al een beetje gevraagd hadden..Hoelaat en waar...wat?Ja die party...Oh shit...wij konden het geen van allen aan om nog een avond door te zakken!
Zijn natuurlijk wel even naar Mellow Mango gegaan, maar alcohol..nee bedankt!Leuk joh die full moon parties hahaha...
Prisca is de volgende dag vertrokken naar Koh Lanta en ik had met haar afgesproken dat ik haar weer in Krabi zou zien...Maar ik kon gewoonweg geen afscheid nemen van Koh Lipe en ook niet van Simone en ben dus een volle week gebleven.
Prisca was nogal haastig, want ze moet de 10e in Bangkok zijn.Samen hadden we het plan om naar Ko Tao te gaan, maar toen ze eenmaal weg was en ik na ging denken..voelde het niet goed.Ik had mijn eigen plan..en nu zou ik mij moeten gaan haasten..nee echt geen zin in, hoewel ik het wel hel leuk had gevonden om Prisca weer te zien.Het was echt een super tijd met zn drieen en de rest van de dagen op Koh Lipe met Simone zijn onvergetelijk.
Zoals jullei misschien al gezien hebben heb ik nu ook een blijvende herinnering aan Koh Lipe..
Op de avond van de volle maan hebben Prisca en ik een bamboo tattoo laten zetten.Die lui die die shop runnen waren echte schatten, van die rasta mannetjes(groot zijn ze namelijk niet..)
Vanaf dag 1 waren we al diverse keren binnengelopen en was mijn oog gevallen op een 'ontwerp' uit een thais boekje..Na 2 dagen tekenen en goed nadenken hoe of wat besloten om ervoor te gaan...maar dan wel met volle maan.
Prisca ging eerst en daarna ik. Geen moment getwijfelt, geen moment nerveus of in de stress en pijn deed het al helemaal niet.
Ik ben er hartstikke blij mee.Het is dan ook maar een kleintje, maar ik vind m erg leuk.Het betekent geluk en waar ik later pas achter kwam staat het ook voor nummer 9 en lat dat nou toch al jaren mijn geluksnummer zijn..hoe verzin je het!
2 Dagen niet zwemmen en niet in de zon met de tattoo, nou dat is wel te overbruggen.Gezien hij op mn pols zit, kon ik toch wel de zee in om even af te koelen..
Samen met Simone hebben we Prisca uitgezwaaid en heb ik iedere dag weer een dag bijgeboekt in mn hutje..Het was zo relax daar, heb er geen spijt van dat ik zolang gebleven ben..maar nu ik eenmaal weer onderweg ben...Nee..ik had het niet anders kunnen doen.Het was gewoon zo super daar!
Er zijn hier ook zoveel mooie eilanden...
Ik vertel jullie morgen nog een mooi verhaal over mijn thaise olie massage..maar ik krijg nu beeldscherm ogen dus morgen weer nieuwe spannende verhalen haha

Veel liefs, Mar

  • 09 December 2009 - 18:31

    Marteke:

    Heerlijk om weg te zwijmelen bij jouw verhalen in dit druilerige Nederland. Maken we via jouw belevenissen toch wat mee!! Superleuk!! Dikke kus!!

  • 09 December 2009 - 18:53

    Mam:


    helemaal leuk weer dat reisverslag van je.......enne.....wil ook wel zo n tattoo!!!!!!
    schrik van de tijd, nog ff en ik sluit je weer in mijn armen.......
    dikke kus xxxxx

  • 09 December 2009 - 20:29

    Rob:

    Leuk hoor al die verhalen, ik maar werken aan mijn nieuwe woning, maar het wordt prachtig.
    De Ikea kasten zitten ook in elkaar, samen met je moeder gedaan, super he!
    Groetjes en tot gauw

  • 13 December 2009 - 09:38

    Joke:

    Gave tattoo! Wat ben jij heerlijk aan het genieten! Leuk om te volgen. 'k Zet even de kachel wat hoger, 17 graden is wat koeltjes binnen. Liefs, Joke

  • 13 December 2009 - 21:09

    Annelies:

    ha die marjolein, wat een zaligheid daar op die eilanden!! het gaat vriezen hier vannacht, de schaatsen staan klaar! ben naar Cirque du Soleil geweest (voor mn verjaardag) groetjes van ons allebei

  • 14 December 2009 - 08:36

    Linda:

    Ik vond koh Lipe het mooiste eiland wat ik gezien heb in Thailand. Er was toen nog geen internet, je kon geen geld halen, er was geen elektriciteit, de apen kwamen sochtends de hutjes langs op zoek naar eten wat jij had laten liggen. het was er zoooooo fantasties en ik ben ook veel langer gebleven dan gepland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Marjolein

:-)

Actief sinds 26 Sept. 2009
Verslag gelezen: 1335
Totaal aantal bezoekers 99234

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 03 Augustus 2013

Bali, Lombok, Flores, Komodo en de Gili eilanden

17 November 2011 - 02 Juni 2012

6,5 months Asia

01 November 2009 - 24 December 2009

Malaysia Borneo & Thailand

Landen bezocht: