Kuala Lumpur, Penang en Langkawi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein Oostrum - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur, Penang en Langkawi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein Oostrum - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur, Penang en Langkawi

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

08 December 2009 | Thailand, Bangkok

Mijn vorige verslag van Bako was nog niet compleet..Ik zat een uur in een internetcafe te tikken en opeens de helft van mn tekst kwijt...Dus dat verhaal heeft een vervolg gekregen...

Eenmaal weer boven Kuala Lumpur had ik heel goed zicht op de Petronas Towers vanuit het vliegtuig!
Aangezien het al laat was en de metro niet meer na 12 uur rijdt moest ik verder met een bus richting het centrum..Geen rekening mee gehouden dat dat een rit van dik 1,5 uur is!Ik kon dus voorlopig nog niet aan mijn bedje..Op KL Sentral moest ik de bus weer uit en verder met een taxi naar backhome hostel.Daar kwam ik pas rond 2 uur 's nachts aan.Even een sigaretje en hop naar bed.Ik had het plan om meteen de volgende ochtend naar Penang door te reizen, maar ben toch nog 1 dagje in KL gebleven.Die dag ontmoette ik Prisca uit Frankrijk.Ik deelde de kamer met haar en al snel kwamen we erachter dat we dezelfde route hadden richting Thailand.Ze zag er niet echt als een backpacker uit met enorm lange gelakte nagels enzo, maar ze bleek een salsa event gehad te hebben in Singapore.Ze woont al 5 jaar in Tokio en het klikte wel.Ik had inmiddels mijn busticket voor de volgende dag al geregeld om naar Penang te gaan en zij zou nog een paar dagen in KL blijven.In Langkawi zouden we elkaar weer ontmoeten.
Die avond samen gegeten in 1 een indiaas veggie restaurant....wow, wat een smaaksensatie!Echt super lekker!
De volgende ochtend had ik de eerste bus naar Penang om 7 uur.Was een uur of 4 rijden, heerlijk.Lekker chillen in de bus..Heb de hele weg geslapen!
In de bus ontmoette ik weer een engels stel, begin 20.In Penang moesten we vanaf het busstation weer met een taxi naar het centrum (Georgetown).Alle busstations liggen zo ver uit de route van het centrum, niet echt logisch..wel goede bussines om geld te verdienen...
Met zn 3-en de taxikosten gedeeld, das weer mooi en uiteindelijk in hetzelfde hostel beland in Penang.
Ik heb daar een flinke wandeling gemaakt, maar vond er nix aan..Iedereen heeft het over Penang..maar ik was die drukte zo zat van KL en zeker na Borneo..waar het zo heerlijk laidback is..
Eind vd middag maar wat internet gedaan om te kijken waar ik naartoe ging, of meteen Thailand, of nog een stop in het toeristische Langkawi..
Het hostel waar ik zat was wel leuk, heel veel backpackers en al gauw hadden we een grote club mensen, heel gezellig.Die avond weer heerlijk indiaas gegeten in Little India, een 'wijk' vlakbij.Heel sfeervol en kreeg wat meer gevoel bij Penang.Die avond op stap geweest, sinds hele lange tijd gedanst tussen te locals!Geweldige avond!Ik wist niet dat ze zoveel konden drinken die moslim-maleisiers!Hahaha
Ze bestellen gewoon hele flessen wisky of rum..Er werd ons meermalen drank aangeboden, maar toch maar niets aangenomen nee..Ik moet wel zeggen dat Maleisie een super veilig land is en de mensen echt heel vriendelijk en behulpzaam..dus ws was het wel ok geweest, maar ik koop toch liever mn eigen drankje..just in case..
Het werd een laterje die avond, maar wel echt bere gezellig!
De volgende dag zijn we met een groep naar strand gegaan, een uurtje verderop.Eindelijk weer eens een duik in de zee...heerlijk!!
Het was echt een leuke club mensen en 's avonds enorm gelachen om Ivo, een Belg...Mijn god, wat een type!Had geen inentingen, geen malariapillen, zo niet voorbereid hahaha echt een giller..Na ons advies ging ie toch maar een hepatitis A shot halen...
De volgende ochtend ben ik weer veder gereisd met dat engelse stel naar Langkawi, een boottocht van dik 3 uur.Heerlijk op dek gezeten.
Ik wist niet zo goed wat ik mij van Langkawi moest voorstellen..dacht eigenlijk dat het veel te toeristisch zou zijn, maar dat viel reuze mee op het strand waar wij zaten. Pantai Cenang.Ik zat daar in het leukste guesthouse van Langkawi en ik hoefe alleen de straat over te steken en dan was je al op het hagelwitte strand!Wow..echt een prachtig strand en een goede vibe daar..Beetje als Thailand..Ik had daar 3 nachten en de laatste nacht zou Prisca ook komen om samen naar Thailand te gaan.
De eerste avond op Langkawi ontmoette ik Simone uit Zuid Afrika-Johannesburg..een super leuk wijf!Er was meteen een klik en hebben 3 dagen lol gehad.Zij was alleen op vakantie voor 2 weken om een beetje te chillen..Het klikte ook tussen prisca en haar de laatste avond en zij besloot om met ons mee te gaan naar Koh lipe voor een week.Prisca en ik zouden maar 2 dagen blijven, maar ik verzekerde Simone dat het nog mooier zou zijn op Koh lipe en dat ze beter daar haar laatste dagen kon blijven..
Wordt vervolgd, ik moet nodig zwemmen hier op dit paradijselijke eiland Koh Lipe! XX

Ben inmiddels alweer een dikke week verder...Heb gewoon geen tijd om mijn blog bij te houden!

Langkawi was dus best leuk eigenlijk,tegen alle verwachtingen in.Ben daar 3 dagen geweest en met Simone dus veel lol gehad.Het strand is echt prachtig daar en zo ook de zonsondergang.
De avond voordat Prisca kwam zat ik gezellig met Simone op strand bij Babylon, zo'n strandbar met kussens op het strand en waar je languit kan liggen met een koud biertje, zeer aangenaam..
Zitten we heerlijk te kletsen, staat er opeens een gast naast ons, een local van Maleisie..en vraagt of ie bij ons mag zitten..Uit beleefdheid zeg je natuurlijk geen nee..Hij was op vakantie voor 2 weken en wilde wat engels spreken met ons.Hij was nogal verlegen en zeer vriendelijk, dus ok, why not.
Simone en ik hadden het vooral over vrouwendingen en dat hij naast ons zat..tsja..Waarschijnlijk verstond hij de helft toch niet...
Hij wilde graag onze telefonnummers, want misschien zouden we de volgende dag er gezamelijk opuit trekken..Ok..hij was echt een aardige jongen en heel verlegen dus waarom niet..Beiden ons Maleisische nummer gegeven...
Na een poos werd hij steeds meer geinteresseerd in ons gesprek en gezien hij nog maagd is(moslim) vroeg hij zich af hoe dat met ons zit en hoe dat in onze cultuur is..Het was best een leuk gesprek, maar naarmate de avond vorderde begon hij toch wel rare dingen te zeggen.Aanhoudend zei hij steeds dat hij zo verlegen is en niet weet hoe hij het met een meisje aan moet pakken enzo..en uiteindelijk vroeg hij ons of we het hem niet konden leren...TUURLIJK joh...Hahaha.Wij nog heel lief zeggen dat het juist zo mooi is om op de juiste persoon te wachten etc en dat alles vanzelf gaat als het zover is..Nou ja..op gegeven moment waren we hem wel een beetje zat aan het worden, want hij bleef maar zeggen dat ie het niet weet en dat ie zo verlegen is enzo...pfff get over it, please...
Simone haar app was op het strand, vlak naast de bar waar wij zaten en als we moesten plassen, gingen we in haar app..Rond een uur of 2 hebben we Ben(zo heet ie) maar gedag gezegd en ben ik naar mijn guesthouse gelopen..Nog geen 10 min later belt Simone mij dat Ben bij haar voor de deur staat en dat ie haar steeds aan het bellen is..Shit..Er kan niet veel gebeuren ze had de deur op slot, maar toch, niet echt prettig als je alleen bent.Na 5 minuten werd ik mobiel gebeld door Ben en dat hield zo'n beetje een dik uur aan..Uiteindelijk hebben we onze simkaarten maar verwisseld en elkaar gzegd dat als er stront is dat we elkaar iig konden bereiken op onze andere nummers...Pfff wat dacht ie dan..Trap je er dus zomaar weer in..Maar het was echt een schatje..dus ja..De volgende ochtend hadden we meer dan 5 missed calls en toen we eenmaal op strand lagen werd we beiden weer gebeld...Sjezus..zou hij ons kunnen zien nu en zien dat wij onze telefoon horen, zit ie ons te begluren ergen vanachter een boom??Gatver..Telefoon maar uitgezet.Dachten evt nog dat ie ons belde om zn excuus aan te bieden, maar niets was minder waar, want diezelfde avond/nacht werden we weer uit ons bed gebeld..Sukkel!
Nou ja Prisca was inmiddels gearriveerd en de volgende dag zouden we naar Thailand gaan, en daar werkt die Maleisische simkaart gelukkig niet!
Simone had de middagboot en Prisca en ik de ochtend boot.
Wederom vroeg op.
Sinds ik op reis ben ben ik elke dag voor 8 uur op, zit echt in een soort ritme..Uitslapen, daar is het veel te heet voor!
We hadden een speedboot naar Koh Lipe, de grensovergang met Thailand.45 minuten vanaf Langkawi.
Dat ging echt super snel en eenmaal in de baai van Koh Lipe aangekomen dacht ik meteen al dat 2 dagen niet genoeg was om daar te blijven!
Wat een waanzinnig mooie baai met hagelwit strand en van die typische longtail boten van Thailand.Koh Lipe is een heel klein eilandje en het is wel bijzonder op op zo'n manier een grens over te gaan.Paar stempels in je paspoort en klaar, op je blote voeten..dat had ik nog niet eerder meegemaakt!
Prisca en ik hadden nog geen plek om te slapen en na even rondlopen(in 35 graden met je backpack op je rug) toch maar aan een Thai gevraagd of ie een goedkope slaapplek wist..Ja aan de andere kant van het eiland.
Nou is dat eiland echt niet groot, maar met zo'n backpack toch al gauw een hele onderneming!
Ok we werden dan ook goed beloond, want een bamboo hutje op het strand voor nog geen 4 euro pp daar is nix mis mee.Schoon, redelijk groot en je eigen badkamer in de buitenlucht.Geen doortrek wc, dat gaat handmatig.
Ik zou met Prisca de hut delen, dat was weer goedkoper.Allebei tevreden dus dat was mooi.Voor 2 nachten geboekt..maar daar is het niet bij gebleven...

  • 14 December 2009 - 08:29

    Linda:

    oohhhh die maleisiers. Ik ben eens uit een raam geklommen om te ontkomen aan zo'n heeeele aardige maar achteraf zeer opdringerige maleier. pfffff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Marjolein

:-)

Actief sinds 26 Sept. 2009
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 99240

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 03 Augustus 2013

Bali, Lombok, Flores, Komodo en de Gili eilanden

17 November 2011 - 02 Juni 2012

6,5 months Asia

01 November 2009 - 24 December 2009

Malaysia Borneo & Thailand

Landen bezocht: