Kuala Lumpur, Penang en Langkawi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein Oostrum - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur, Penang en Langkawi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein Oostrum - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur, Penang en Langkawi

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

03 December 2009 | Thailand, Bangkok

Mijn vorige verslag van Bako was nog niet compleet..Ik zat een uur in een internetcafe te tikken en opeens de helft van mn tekst kwijt...Dus dat verhaal heeft een vervolg gekregen...

Eenmaal weer boven Kuala Lumpur had ik heel goed zicht op de Petronas Towers vanuit het vliegtuig!
Aangezien het al laat was en de metro niet meer na 12 uur rijdt moest ik verder met een bus richting het centrum..Geen rekening mee gehouden dat dat een rit van dik 1,5 uur is!Ik kon dus voorlopig nog niet aan mijn bedje..Op KL Sentral moest ik de bus weer uit en verder met een taxi naar backhome hostel.Daar kwam ik pas rond 2 uur 's nachts aan.Even een sigaretje en hop naar bed.Ik had het plan om meteen de volgende ochtend naar Penang door te reizen, maar ben toch nog 1 dagje in KL gebleven.Die dag ontmoette ik Prisca uit Frankrijk.Ik deelde de kamer met haar en al snel kwamen we erachter dat we dezelfde route hadden richting Thailand.Ze zag er niet echt als een backpacker uit met enorm lange gelakte nagels enzo, maar ze bleek een salsa event gehad te hebben in Singapore.Ze woont al 5 jaar in Tokio en het klikte wel.Ik had inmiddels mijn busticket voor de volgende dag al geregeld om naar Penang te gaan en zij zou nog een paar dagen in KL blijven.In Langkawi zouden we elkaar weer ontmoeten.
Die avond samen gegeten in 1 een indiaas veggie restaurant....wow, wat een smaaksensatie!Echt super lekker!
De volgende ochtend had ik de eerste bus naar Penang om 7 uur.Was een uur of 4 rijden, heerlijk.Lekker chillen in de bus..Heb de hele weg geslapen!
In de bus ontmoette ik weer een engels stel, begin 20.In Penang moesten we vanaf het busstation weer met een taxi naar het centrum (Georgetown).Alle busstations liggen zo ver uit de route van het centrum, niet echt logisch..wel goede bussines om geld te verdienen...
Met zn 3-en de taxikosten gedeeld, das weer mooi en uiteindelijk in hetzelfde hostel beland in Penang.
Ik heb daar een flinke wandeling gemaakt, maar vond er nix aan..Iedereen heeft het over Penang..maar ik was die drukte zo zat van KL en zeker na Borneo..waar het zo heerlijk laidback is..
Eind vd middag maar wat internet gedaan om te kijken waar ik naartoe ging, of meteen Thailand, of nog een stop in het toeristische Langkawi..
Het hostel waar ik zat was wel leuk, heel veel backpackers en al gauw hadden we een grote club mensen, heel gezellig.Die avond weer heerlijk indiaas gegeten in Little India, een 'wijk' vlakbij.Heel sfeervol en kreeg wat meer gevoel bij Penang.Die avond op stap geweest, sinds hele lange tijd gedanst tussen te locals!Geweldige avond!Ik wist niet dat ze zoveel konden drinken die moslim-maleisiers!Hahaha
Ze bestellen gewoon hele flessen wisky of rum..Er werd ons meermalen drank aangeboden, maar toch maar niets aangenomen nee..Ik moet wel zeggen dat Maleisie een super veilig land is en de mensen echt heel vriendelijk en behulpzaam..dus ws was het wel ok geweest, maar ik koop toch liever mn eigen drankje..just in case..
Het werd een laterje die avond, maar wel echt bere gezellig!
De volgende dag zijn we met een groep naar strand gegaan, een uurtje verderop.Eindelijk weer eens een duik in de zee...heerlijk!!
Het was echt een leuke club mensen en 's avonds enorm gelachen om Ivo, een Belg...Mijn god, wat een type!Had geen inentingen, geen malariapillen, zo niet voorbereid hahaha echt een giller..Na ons advies ging ie toch maar een hepatitis A shot halen...
De volgende ochtend ben ik weer veder gereisd met dat engelse stel naar Langkawi, een boottocht van dik 3 uur.Heerlijk op dek gezeten.
Ik wist niet zo goed wat ik mij van Langkawi moest voorstellen..dacht eigenlijk dat het veel te toeristisch zou zijn, maar dat viel reuze mee op het strand waar wij zaten. Pantai Cenang.Ik zat daar in het leukste guesthouse van Langkawi en ik hoefe alleen de straat over te steken en dan was je al op het hagelwitte strand!Wow..echt een prachtig strand en een goede vibe daar..Beetje als Thailand..Ik had daar 3 nachten en de laatste nacht zou Prisca ook komen om samen naar Thailand te gaan.
De eerste avond op Langkawi ontmoette ik Simone uit Zuid Afrika-Johannesburg..een super leuk wijf!Er was meteen een klik en hebben 3 dagen lol gehad.Zij was alleen op vakantie voor 2 weken om een beetje te chillen..Het klikte ook tussen prisca en haar de laatste avond en zij besloot om met ons mee te gaan naar Koh lipe voor een week.Prisca en ik zouden maar 2 dagen blijven, maar ik verzekerde Simone dat het nog mooier zou zijn op Koh lipe en dat ze beter daar haar laatste dagen kon blijven..
Wordt vervolgd, ik moet nodig zwemmen hier op dit paradijselijke eiland Koh Lipe! XX

  • 03 December 2009 - 16:25

    Mam:

    hey marjolein

  • 03 December 2009 - 16:32

    Mam:

    getsie, stomme laptop!!!!!!! het ging ff mis, prachtig stukje weer,
    ik vond het vorige reisverslag raar eindigen, maar alles is weer oke toch??? zie mijn mail nu.
    doei kanjer dikke kus xx

  • 03 December 2009 - 21:36

    Vera:

    Geweldige verhalen schat. Lin hier net weg, zijn wezen klussen in ons nieuwe huis, was helemaal gezellig. nu mot oma slapen. Dikke kus

  • 06 December 2009 - 11:38

    Judith:

    Lieve mar,
    Goed geslapen? Voel je je weer iets beter? Nog een paar weekjes genieten. Wat ontmoet je toch een hoop mensen.
    Kusje, Judith

  • 06 December 2009 - 16:32

    Marjolein Van Oostru:

    hoi lieve nicht, ja, bij alle foto`s kan een mens alleen maar zuchten, verlangen om ook daar te zijn waar jij bent....wat moet het moeilijk zijn om na deze super vakantie weer in Leiden te zijn!
    liefs en veel groetjes van Manfred en Ans uit Wilsum.

  • 06 December 2009 - 16:36

    Ans En Manfred:

    aha, zo moet het dus,ja, lieve Marjolein, je bent een geweldig mens dat je deze droomdingen allemaal doet, en in je uppy, ja, dan maak je vast meer contacten dan met vrienden erbij??Of???
    nogmaals heel veel plezier de laatste weken, weet je al dat ik een nieuwe re. knie krijg?5 weken ziekenh. en reha. in D... een soort vakantie wellicht???
    Daaaaaaaaaaaaaag, geniet ze volop he!

  • 07 December 2009 - 00:45

    Jenny:

    He Mar, net even snel je foto's gekeken. Je ziet er goed uit! Geniet van al het moois, bij ons zit het er weer bijna op helaas. Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Marjolein

:-)

Actief sinds 26 Sept. 2009
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 99240

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 03 Augustus 2013

Bali, Lombok, Flores, Komodo en de Gili eilanden

17 November 2011 - 02 Juni 2012

6,5 months Asia

01 November 2009 - 24 December 2009

Malaysia Borneo & Thailand

Landen bezocht: