Diving the Similan & Surin Islands, Khao Lak - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Marjolein Oostrum - WaarBenJij.nu Diving the Similan & Surin Islands, Khao Lak - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Marjolein Oostrum - WaarBenJij.nu

Diving the Similan & Surin Islands, Khao Lak

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

18 Februari 2010 | Thailand, Ban Khao Lak

Lieve mensen,

In Khao Lak aangekomen allereerst naar de diveshop gegaan om alles te regelen voor mijn 4 daags duikavontuur.
Heel aardige lui in de duikshop, moest allerlei papieren invullen en mn duik outfit passen..Wat problemen met mn fins, want ik had nog steeds een wond bovenop mn wreef en zodra ik die fins aanhad deed dat echt pijn!
Nou ja, pech, want duiken zal ik!
Nadat alles geregeld was ben ik opzoek gegaan naar een slaapplek..next door was Tiffy's place, tevens van de eigenaar van de duikshop, een duitser, Gunter.
Voor 250 bath kon ik op een 4 pers kamer, prima, das 5 euro.
Ik had nog geen mensen uit de groep ontmoet, dus ben die middag maar een beetje rond gaan lopen.Khao Lak stelt niet veel voor..langs de hoofdweg loop je langs allerlei winkeltjes eettentjes en vooral heeeel veeeel duikshops!Auto's, bussen en scooters razen aan je voorbij, nog gevaarlijk ook!
Uiteindelijk maar het strand opgezocht en nog even een duik genomen..
In de avond nog steeds geen nieuwe lui ontmoet en ben ik zelf maar even een pizza gaan eten!Ook wel eens lekker na al die rijst en noedels!Smaakte heerlijk met een glaasje witte wijn.
Vroeg naar bed gegaan..en volgende dag weer even bij de duikshop langsgegaan..daar waren meer mensen zich aan het inschrijven, want die avond zouden we vertrekken met een groep van 16..dus vandaag zou ik eindelijk zien met wie ik 4 dagen op een boot zou zitten..
In de middag ben ik weer naar strand gegaan en had ik inmiddels Jo ontmoet..Een stevige meid uit Engeland, maar zoooo grappig!Het klikte meteen en in de middag is ze ook nog naar strand gekomen.
Die avond moesten we rond acht uur verzamelen bij de diveshop en werden we per open truck naar de haven gebracht.Iedereen zich aan elkaar voorgesteld etc..gelukkig geen jong spul, maar wel leuke lui dacht ik zo..Ik was de enige dutchie..daar was ik al blij mee!!Haha, weer 4 dagen alleen maar engels lullen, een verslaving inmiddels!
De groep bestond uit Duitsers, Canadezen, Engelsen en Zwitsers, leuke gemeleerde groep.
Eenmaal bij de boot aankomen moesten we ons even installeren, leuke kleine bedjes in het vooronder met een gordijntje ervoor..en daarna verzamelen op dek voor onze eerste briefing..waar we alles konden vinden op de boot, uitleg hoe de komende 4 dagen eruit zullen zien etc..Onder het genot van een biertje en een briesje startte de boot en gingen we opweg naar een van de mooiste duiklokaties ter wereld..mmm niet verkeerd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Khao Lak

Marjolein

:-)

Actief sinds 26 Sept. 2009
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 99235

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 03 Augustus 2013

Bali, Lombok, Flores, Komodo en de Gili eilanden

17 November 2011 - 02 Juni 2012

6,5 months Asia

01 November 2009 - 24 December 2009

Malaysia Borneo & Thailand

Landen bezocht: