Kuching, Sarawak Borneo - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Marjolein Oostrum - WaarBenJij.nu Kuching, Sarawak Borneo - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Marjolein Oostrum - WaarBenJij.nu

Kuching, Sarawak Borneo

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

21 November 2009 | Maleisië, Kota Kinabalu

Hey,

Vanmorgen aangekomen in Kuching...
Ik vertrok om half 6 uit de hostel, want het was 8 min lopen..Om 6:45 was mn vlucht, dus tijd zat dacht ik..
Laat nu toch de zomervakantie hier begonnen zijn..sjezus wat een chaos op dat piepkleine vliegveld!
Je backpack gaat eerst door de scan en daarna was het aanschuiven bij de meters lange rijen om in te checken.
Er waren er maar 2 open en dan ook nog voor 3 vluchten..lekker duidelijk allemaal.
De tijd begon ernstig te dringen en ik raakte wel een beetje in de stress.Hoe dan ook, ik zou met dat vliegtuig mee!Ik heb maar net gedaan of ik gek was en beetje bij beetje wat mensen 'ingehaald'.Niemand leek het een probleem te vinden..wat zijn ze toch relaxt hier..
Toen ik eindelijk aan de beurt was was het al 6:25 en bleek ik ook nog eens een probleem te hebben met de baggage.Air Asia is goedkoop, maar je moet opletten dat je de juiste kg invuld die je meeneemt.Mooi, ik moets dus 75 RM bijbetalen, das zo'n 15 euro.Vervolgens sta ik in de verkeerde rij om door de douane te gaan..Domestic dacht ik, want ik verlaat Borneo niet..Ik moest dus international hebben, want ik vlieg van Sabah naar Sarawak, tuurlijk...logisch!Hahaha
Bij de douane riepen ze al dat ik op moest schieten, dus snel een sprintje getrokken..(ik besefde later pas dat ik helemaal geen spierpijn meer heb!joepie!)
PFFFFFFFFFF echt net op tijd in het vliegtuig..
Het was iig een mooie, korte vlucht, nog geen anderhalf uur.Had zowaar nog een plekje aan het raam ook!
Vanuit het vliegtuig zie je wederom weer de palmolieplantages..Ik zie het liever niet, maar ja.
Vanaf de luchthaven kan je alleen per taxi naar het centrum voor ongeveer 5 euro.En voor de deur van guesthouse afgezet.
Het is een heel leuk hostel, veel mooie foto's aan de muur, een heel gezellig en knus hostel.Lig wederom weer alleen op een 12 pers kamer..geen probleem, het zijn ikea bedden, dus ik zal wel heerlijk slapen!
Kuching is volgens mij hartstikke leuk, zo de eerste indruk.Ik ga dus nu afsluiten, want ik ga de stad verkennen.Het is hier overigens weer warmer dan in KK...en een strak blauwe hemel.......

Toedeloe!

  • 21 November 2009 - 10:57

    Gerard:

    Hey Mar,

    We worden hier steeds jaloerser!!! Wat een heerlijk avontuur in de jungle zeg. En wij hier maar druk met sinterklaas bezig zijn. Ha ha. Chris en ik zijn nu op fox.nl aan het googelen naar reizen voor volgend jaar. Moeten we maar es over hebben als je terug bent. Ik wil die jungle wel in. Eerst maar es kijken wat de mogelijkheden zijn. En dan moet ik straks ook nog dat apneuapparaat de jungle mee innemen... weet ook niet hoe dat zou moeten. By the way: welk e-mail adres gebruik je behalve dit opreisverslagreactieadresachtigemailgebeuren? Ik hoor ff van je, heb het leuk de komende dagen he, kus van Gerard en Chris.

  • 22 November 2009 - 11:58

    Mariska:

    Hoi Mar,

    Wat heerlijk om weer die fantastische reisverhalen van je te lezen! Ik heb bewondering voor je. Geniet nog lekker van je trip..

    x Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kota Kinabalu

Marjolein

:-)

Actief sinds 26 Sept. 2009
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 99231

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 03 Augustus 2013

Bali, Lombok, Flores, Komodo en de Gili eilanden

17 November 2011 - 02 Juni 2012

6,5 months Asia

01 November 2009 - 24 December 2009

Malaysia Borneo & Thailand

Landen bezocht: