Sunday market, Kuching - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Marjolein Oostrum - WaarBenJij.nu Sunday market, Kuching - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Marjolein Oostrum - WaarBenJij.nu

Sunday market, Kuching

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

22 November 2009 | Maleisië, Kuching

Vroeg opgestaan om naar de Sunday Market te gaan. Half uurtje lopen zeiden ze, maar voor mij een kwartier. Ze hebben hier niet van die lange benen haha!
Het is hier bloedheet en de markt erg druk. Allemaal kleine stalletjes met heel veel fruit, groenten, vis, vlees en zoveel meer..
Ik was natuurlijk weer de enige toerist daar, wel leul, want iedereen lacht vriendelijk naar mij en zegt mij gedag, ik maar terugsmilen, want ik wil ook wat foto's maken, voorla niets kopen natuurlijk hahaha.
Na een paar fruitstallen, waar veel durians verkocht worden (en die stinken echt vreselijk) belandde ik tussen de verse vis..My god, had liever kaplaarzen aangehad, want na 2 minuten zaten mijn voeten en benen onder de smeurrie en bloedspetters...mmmm..Toch maar gewoon doorlopen, daar zat nix anders op. Allerlei soorten vis, groot, klein, tonijn, zalm, en heeel veeel garnalen en krabben. Geloof dat ik nu ook geen vis meer hoef..
Naast het vis ook de verse kip, allemaal geplukt en de strot doorgesneden en terwijl je daar langs die stalletjes loopt wordt het vlees terplaatse in stukken gehakt, wat resulteerde in nog meer bloed en smeurrie over mn net gewassen kleding!Ach..whatever..Wat ik nog veel erger vond was de poezen, kittens, jonge hondjes, konijnen etc in mini kooitjes..wachtend op een nieuw baasje,of misschien wel om opgegeten te worden. Ik denk dat dat nog beter is. Ik ging nog net niet huilen..zooooo zielig..jonge hondjes die echt nog maar een paar weken oud zijn en huilen van de stress..Ik ben maar gauw doorgelopen, want ik kon het niet meer verdragen.
Een dooie kip vind ik lang niet zo erg nee..
Wel een bijzondere markt ja, eerlijk is eerlijk.
Nu wacht ik op een bus, die berengt mij straks naar Damai beach, hopelijk kan ik effe een duik nemen!Lijkt me heerlijk.
Morgenochtend wil ik naar Bako National Park, daar kan je op jezelf diverse trails volgen en veel wildlife zien, apen, vogels, pitcher plants en nog veel meer.Ik heb maar 1 dag voor dat park en de bus gaat op zn laatst om 5 uur terug, dus ik moet niet verdwalen, dan mis ik mn vlucht in de avond.
Ik zit momenteel onder de rode vlekken, al een week of twee nu en het wordt erger ipv minder, dus maar even langs een apotheek gegaan..Waarschijnlijk is het gewoon hitte uitslag, maar het neemt inmiddels wel extreme vormen aan!Nou ja, wie weet of het cremmetje gaat helpen die ik gekregen heb..Gelukkig jeukt het (nog) niet!

Doei, tot later, ga mn bikini aantrekken!

Dikke kus

  • 22 November 2009 - 09:22

    Annelies:

    He Mar,

    heerlijk, die verhalen.Ik heb in de keuken allemaal fotos hangen vd vis op de sunday market, staat heel leuk!veel zemplezier, zijn je vlekken al minder? hier alles ok

  • 22 November 2009 - 10:32

    Marie Louize:

    Lieve Mar,wat een avonturen beleef jij toch!Na 12 uur met de boot over de Mekong en 4 uur met de bus door de bergen(de Mekong staat te laag dus we moesten een stuk met de bus)kwamen we 's avonds om 10 uur aan in Jin Hong(ergens tussen Birma en Laos).Regen,donker en koud en dat in een geheel vreemd land.Vinden we gelukkig snel een guesthouse.Heel smerig daar maar het bed was schoon en wat stond er naast het bed?Een prachtige computer met 2 mooie verhalen van jou.We voelden ons helemaal thuis,te gek.We zitten nu met een biertje bij cafe MeiMei....lijkt weel ergens op.De eigenaar is een Vlaamse Belg.....Echt leuk,hij kan ons veel informatie geven.We zijn dus nog lang niet in Thailand...Maar we zien je wel in Katwijk toch??We gaan op kookles in Pnom Phen,kunnen we een lekker maaltje voor jou maken(Kmer curry).Heel veel plezier en een dikke knuffel van Fons en mij

  • 22 November 2009 - 12:02

    Dorien:

    Lieve Mar, wat heerlijk al die verhalen!Kijk elke dag even of er wat nieuws bij gekomen is.Wat een ongelofelijk strakke planning heb je daar! Dus dat heb je de afglopen maanden allemaal zitten regelen aan de ronde tafel!!Ik heb in Indonesie ook overal rode bulten gehad, dat kwam toen van de "bedbugs" tijgerbalsem hielp enorm goed dan voelde je geen jeuk.Lieverd, geniet, tot snel liefs Door

  • 22 November 2009 - 15:39

    Joke:

    Geweldig wat je daar allemaal meemaakt! Het is hier ook lekker weer (not). Zou zelf ook moeten huilen om al die zielige diertjes op de markt, bah. Liefs, Joke

  • 24 November 2009 - 16:53

    Judith:

    Daag lieve mar en bedankt voor het verhaal weer. Denk aan je. Kus, Judith

  • 26 November 2009 - 09:19

    Es:

    Fantastisch wat je daar allemaal beleeft! Je verhalen zijn een leuke afleiding tijdens het afstuderen! Trouwens over jonge hondjes gesproken: sinds kort hebben we "Moos"! Een schatje joh! (maar ook 's nachts in een hokje hoor anders breekt ze het huis af, ha,ha). Geniet van het mooie strand daar! Kus!

  • 27 November 2009 - 15:06

    Simone (Hazelaar):

    Leuk verhaal weer!!! Ben jaoers wil ook naar het strand maar het stormt al de hele week:(
    Geniet lekker de foto's zijn geweldig en ik had het echt niet droog gehouden op de markt!

  • 29 November 2009 - 15:37

    Vera:

    Meid wat een geweldige verhalen allemaal en wat een prachtige foto's. Geniet er maar lekker van, hier ist herfst weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuching

Marjolein

:-)

Actief sinds 26 Sept. 2009
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 99240

Voorgaande reizen:

23 Juni 2013 - 03 Augustus 2013

Bali, Lombok, Flores, Komodo en de Gili eilanden

17 November 2011 - 02 Juni 2012

6,5 months Asia

01 November 2009 - 24 December 2009

Malaysia Borneo & Thailand

Landen bezocht: